Utvecklingskontoret

Under våren 2022 startades Utvecklingskontoret som idag består av två personer, Karin Flordal och Linda Beigler.

Vad är Utvecklingskontorets främsta uppgift?

– I korta drag ska vi marknadsföra Hälsingland för att få kompetenta människor att flytta hit – men också hitta finansiering utifrån till utvecklingsprojekt som ändå ska göras i kommunernas verksamheter. Rollen för oss alla på Utvecklingskontoret är att ha bra kontaktvägar in i kommunernas verklighet, utgå från kommunernas, företagens och medborgarnas verkliga behov och klara av att göra skillnad för 130 000 hälsingar.

Karin, vad ser du fram emot i din roll som ledningssamordnare och chef för Utvecklingskontoret?

– Jag ser fram emot att få samarbeta med alla engagerade och driftiga kollegor i våra sex hälsingekommuner. Vi kan säkert hitta nya samarbetsområden men lika viktigt är att ta vara på det som redan fungerar bra och lyfta fram det för att sprida till varandra. Vi ska samarbeta, vi ska lyfta och vi ska stötta varandra och i det arbetet vill jag vara med och bidra, säger Karin Flordal, ledningssamordnare och chef för Utvecklingskontoret/Hälsingerådet.

Linda, hur ser du på din roll som varumärkesansvarig?

– Det är en bred och mycket spännande roll. Varumärkesarbetet som gjorts hittills är väldigt bra och utgör en bra grund. Med detta som utgångspunkt ligger mitt fokus nu på att genom strategiskt arbete utveckla och stärka varumärket Hälsingland tillsammans med kommunerna, säger Linda Beigler, varumärkesansvarig för Hälsingland, Utvecklingskontoret/Hälsingerådet.